VHHG DifusionSFG difusionART DifusionDifusinMAMaDifusinSFGAGVDifusionARTDifusionbmnDifusionARTDifusion2

Dr. Víctor Hugo Hernández González

Profesor Investigador (Neurociencias)

Research interests
In the lab, we are interested in studying neurodegenerative diseases, particularly those related to tubulinopathies and other leukodystrophies. We explore their physiopathologic process and their effects on motor and sensory systems.

We study neuro-regenerative strategies as well as sensory and neural stimulation, including optogenetics. For this scope, we use electrophysiology, morphology, microscopy, and cellular and molecular techniques.

Contacto

+52 477 7885100 x 8406